NieuwsbriefSchrijf je hier in


Schrijven moeilijk? Niet met deze ‘Schrijfriedeltjes’!

Een sterke tekst kan jouw business enorm laten groeien. Ik schreef hier al vaker over en, al zeg ik het zelf, mijn eigen nieuwsbrief is daar een goed voorbeeld van. Recentelijk heb ik het ook weer ervaren.
Als Content Marketeer was ik maandenlang verantwoordelijk voor een e-zine met een oplage waar ik alleen maar van kan dromen. Het was een succes! En opnieuw bleek voor mij: aansprekende teksten maken verschil.

Goed schrijven, op een manier die aanspreekt, de lezer tot actie aanzet én jouw boodschap overbrengt, is een kwestie van oefenen en doen. Maar ook van de juiste vormen kennen. Ik noem ze vaak de ‘riedeltjes’. Die maken het schrijven zoveel gemakkelijker. En je boodschap zoveel leuker en krachtiger.

Riedeltjes zijn er in vele soorten en maten. Ik geef je twee voorbeelden die je goed kunt gebruiken voor korte teksten zoals introducties, social media updates of mails. Doe er je voordeel mee!

Heb je al gezien dat ik een GRATIS E-book heb met 5 andere top marketingartikelen? Wil je dit E-book ontvangen?

Riedel 1 – Ervoor, Idealiter en de Brug

Met deze riedel kaart je een voor de lezer herkenbaar probleem aan. Vervolgens schets je een wereld waarin het probleem niet meer bestaat (heerlijk toch?!). Hoe je daar komt? Via jouw product of aanbod natuurlijk! Als de lezer het probleem herkent, roept het emotie bij hem op en zal hij positief geraakt zijn door de tekst. En dit is natuurlijk wat jij als schrijver wilt.

Het idee
Ervoor
Omschrijf het probleem waarvoor jij een oplossing hebt. Neem hierbij het ‘ervoor’ standpunt in; het probleem is nog erg belemmerend en lastig.

Idealiter
Beschrijf de ideale wereld waarin het probleem niet bestaat.

Brug
Vertel hoe je daar kunt komen; via jouw product of dienst ofwel jouw aanbod.

Een voorbeeld
Ervoor
Veel ondernemers proberen zelf hun website beter vindbaar te maken voor Google (SEO).

Idealiter
Maar wat als je dat niet zou hoeven doen en er toch de vruchten van kunt plukken?

Brug
Marketingbureau Kleur doet dit voor je.

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-close-up-woman-hand-writing-notebook-outdoor-lying-grass-park-image43632445

Riedel 2 – Probleem, Onrust en Alternatief

Je doelgroep heeft een probleem dat zorgt voor grote ergernis en onrust. Zolang er niets verandert, zullen ook de ergernis en onrust voortduren. Gelukkig is er een alternatief. Jouw aanbod! Weet je met jouw tekst op het juiste moment de gevoelige snaar te raken, dan zal de lezer jouw oplossing zeker overwegen.

Het idee
Probleem
Omschrijf het probleem waarvoor jij een oplossing hebt.

Onrust
Vertel waarom het zo vervelend is, waarom het onrust geeft en zal blijven geven als je niets verandert.

Alternatief
Presenteer het alternatief dat oplost, oplucht en beter maakt. Jouw product of dienst!

Een voorbeeld
Probleem
Het maken van een goed (online) marketingplan is best lastig.

Onrust
Je kunt er als ondernemer zelf mee blijven worstelen en er tijd en geld mee weggooien.

Alternatief
Of je vraagt Juliette van Marketingbureau Kleur!

Aan de slag!

Probeer het eens uit. Besteed aandacht aan wat je opschrijft en pas voor maximaal effect eens een ‘riedeltje’ toe. Ik ben benieuwd of je hier wat aan hebt, je reactie is welkom. Heb je vragen of opmerkingen? Deze hoor ik graag! Wil je meer weten? Of jouw schrijfwerk, blog of complete nieuwsbrief aan me uitbesteden? Bel (06-48489640) of mail me dan.

handtekening Juliette_130x57

Nog meer lezen in het GRATIS E-book Makkelijker Marketing?  Wil je dit E-book ontvangen?

 

Schrijven moeilijk?