Social Media zijn de hype voorbij en uitgegroeid tot volwaardige online marketinginstrumenten!
Project: Start met Twitter
Kleur heeft de Twitter-account van Stichting Liliane Fonds aangemaakt en ingericht. En de marketingafdeling geadviseerd over de marketingstrategie en praktische inzet van ervan. Twitter Liliane Fonds
Project: Haal meer uit je Linkedin profiel
Kleur heeft het Linkedin profiel van een Senior Consultant aangescherpt en geoptimaliseerd op zoekwoorden.
Met o.a. als resultaat:
- Een betere waardering van zijn profiel;
- Een sterke stijging van het aantal bezoekers op zijn Linkedin profiel door de vindbaarheid op de zoekwoorden;
- Een sterke stijging van het aantal keren dat zijn profiel in de zoekresultaten van Linkedin voorkomt op de zoekwoorden;
- Een toppositie in de algemene zoekresultaten van Google met zijn Linkedin profiel op de zoekwoorden.
Project: Privé-Training Social Media
Eerder gaf ik een privé-training Social Media aan een communicatiedeskundige. Over het opzetten van een goede strategie tot en met de praktische inzet ervan. Samen maken wij een model/matrix passende bij de doelstellingen en doelgroepen van de gekozen organisatie. Dit model is langere tijd bruikbaar en geeft antwoord op vragen als:
- Wat is het doel?
- Wat zijn de doelstellingen?
- Hoe bereiken we de verschillende doelgroepen en stakeholders?
- Welke media zetten we in voor welke boodschap?
- Hoe gaan we het praktisch aanpakken?
- Hoe laten we onze medewerkers en klanten meedoen?