NieuwsbriefSchrijf je hier in


Schrijven als een Expert

Als ondernemer wil je natuurlijk niet die ene uit een dozijn zijn. En dit ben je ook niet want je brengt exclusieve ervaring, waardevolle kennis en een unieke manier van werken met je mee. Toch? Profileer jezelf dan ook zo, als een EXPERT.

Bescheidenheid siert de mens maar niet de ondernemer zeg ik altijd. Als ondernemer mag je jezelf voorstellen als dé EXPERT. Want expertise is wat je (potentiële) klanten graag willen en de reden waarom ze voor jou kiezen. Daarnaast levert expert zijn veel meer op, het helpt je marketing en business enorm weet ik uit ervaring.

Zo geeft expert zijn je:

  • Sneller ideale klanten, die enthousiast op jóu afkomen
  • Makkelijkere verkoop en omzet, zonder dat je het gevoel hebt te ‘leuren’
  • Hogere verdiensten en prijzen omdat je het waard bent en je klant weet dit
  • Beter gevulde trajecten, evenementen, workshops, trainingen en bankrekening :).

Mooie voorbeelden van hoe expert zijn dingen makkelijker voor je klant en je bedrijf maken. En hoe fijn is dat!

Expert ben je echter niet van de een op andere dag. Het kost tijd om te laten zien dat jij de expert bent en -andersom- voor je klanten om jou te leren kennen als expert.

Maar hoe doe je dit nu eigenlijk, expert worden? En hoe vertaal je dit naar je marketing?

Schrijven als een Expert

Er zijn vele manieren om jezelf als expert te profileren en schrijven is er een van.

Je kunt offline schrijven maar ik adviseer je vooral ook online te schrijven, bijvoorbeeld door te bloggen, dan heb je direct een heel groot expertpodium. Online zit namelijk een enorm vliegwiel, ook voor jouw bedrijf. In je schrijfwerk kun je dan laten zien waarin jij heel goed, lees: expert, in bent en tegelijkertijd je klant mee verder helpt. Als je tenminste dan ook schrijft als een expert.

Hoe doe je dit?

Hoe je dit doet -Schrijven als een Expert-? Hieronder lees je 3 Top Tips:

Tip #1 – Ja balen zeg, maar ik heb de oplossing voor je!

Schrijf over zaken waar jij veel van weet, jouw business,  én tegelijkertijd de oplossing voor het probleem van jouw klant is. Confronteer je klant met zijn probleem en reik hem de reddende hand: jouw aanbod :).

Tip #2 – Echte Expert schrijfdingetjes

Wat enorm helpt in je schrijfwerk als Expert zijn deze schrijfdingetjes:

  • Tips, handvatten, advies en antwoorden over een trending onderwerp doen het altijd goed
  • Andere bronnen en experts aanhalen, jij weet er echt veel van zeg
  • Laat een case of data zien dan creëer je nog meer vertrouwen, een superbelangrijke stap naar klant worden
  • Houd een onderwerp KISS – keep it stupid simpel- informatief maar praktisch
  • AHA! WOW! Schrijf over slimme weetjes en tips die je klant een -aha- of -wow- moment geven, dan onthouden ze je het beste

Tip #3 – Wat vind jij daar nou van? 

Deel in je schrijfwerk je mening of visie.  Laat aan je klant zien wat jij nou eigenlijk van iets vindt (ik vind dat je zou moeten gaan schrijven als een expert 🙂 ). Daar gaat je klant eerder van ‘aan’. En kun je je tegelijkertijd mee onderscheiden en positioneren.

Ik hoop dat je de tips gaat toepassen. En wil je meer weten of persoonlijk advies? Nodig jezelf dan uit voor een Gratis Groei Gesprek. Je bent van harte welkom.

Tot gauw!

Juliette Marketingbureau Kleur