NieuwsbriefSchrijf je hier in


In 3 stappen naar ‘Jouw Winnende Webinar’

Wil je je webinars verscherpen? Of overweeg je webinars te gaan geven? Dan is het slim om te starten vanuit een webinarstrategie, of nog liever een winnende webinarstrategie. Want dit zorgt ervoor dat je de 3 essentiële stappen in je webinar zet. En je een Win-Win creëert in je webinar voor jou én je favoriete kijker (lees: je klant). Hier gaan jullie allebei veel aan hebben. Dit is ‘Jouw Winnende Webinar’.

Jouw Winnende Webinar

In alles wat je doet als ondernemer is de Win-Win voor jou en je klant  super belangrijk. Vertalend naar je webinar betekent dit dat je je kijker op weg helpt met je waardevolle kennis en tips en je tegelijkertijd laat zien waar jíj goed in bent. Iedereen blij. En wil je kijker meer? Dan zal hij als een blok vallen voor je aanbod. Jouw mooie programma’s die je hem je op een niet-opdringerige en natuurlijke wijze aanbiedt in je webinar.

Maar wat houdt dit nou in ‘Jouw Winnende Webinarstrategie’? En hoe zet je deze op? Hieronder geef ik je de basis van dé 3 essentiële stappen van de webinarstrategie voor ‘Jouw Winnende Webinar’. Doe er je voordeel mee.

Enneh, vind je dit blog interessant? Schrijf je dan zeker in voor de gratis masterclass: ‘Jouw Winnende Webinar’. Hierin ga je nog meer leren over deze winnende webinarstrategie en kun al je vragen stellen. Het beloofd zeer leerzaam en leuk te worden. Schrijf je hier in.

Dé 3 stappen van Jouw Winnende Webinarstrategie

Stap 1 Een ijzersterke introductie waar je kijker niet omheen kan

Je kent ‘m, je hebt géén tweede kans nodig als je een verpletterende eerste indruk maakt. Dit doe je door een ijzersterke introductie. Maar hoe pak je dit aan in je webinar? Hoe zorg je ervoor dat je kijker al na een paar minuten door het beeldscherm heen trekt?

Je kunt hiervoor een aantal tools gebruiken. Zoals een verleidelijke titel, een warme eerste groet en vooral de bevestiging aan je kijker dat hij goed zit. Dat hij de juiste keuze heeft gemaakt zijn tijd en energie aan dit webinar te besteden.

Wat hier bijvoorbeeld ook goed werkt, is dat je zijn naam noemt. ‘Say my name’, de dames zingen het niet voor niets. Het heeft alles te maken met psychologische marketing waarover ik je meer vertel in de masterclass.

Stap 2 Waardevolle inhoud waarmee je je kijker boeit en bindt

Je hebt alles al voor de goede content in je webinar. Al je waardevolle kennis, je mooie ervaringen, je vlammende passie en boeiende verhalen. Haal dit alles uit je hoofd en vertel het in je webinar. Hiermee ga je jouw kijker boeien en binden.

In het kort gezegd zijn er 3 vragen belangrijk als het gaat om je content.

    1. Wat is je rode draad?
    2. Wat zijn je wijze lessen?
    3. Wat is je strooigoed?

Stap 3 Een aantrekkelijk aanbod met flair

Dan je aanbod, keer op keer merk ik dat hier zo veel schaamte op zit bij veel ondernemers. Terwijl je weet dat je als ondernemer met je aanbod je geld verdient. En je aanbod, dat zijn al die mooie oplossingen die je klant een beter leven geven of hem uit de penarie halen, toch? Geen wonder dat je hiervoor geld krijgt, right? Waarom dan al die schaamte?

En ja, ik geloof inderdaad niet in een aanbod in de vorm van platte sales of koude acquisitie. Dat lijkt me wat zeg. Ik heb dit nog nooit gedaan tijdens mijn 11-jarig ondernemerschap eerlijk gezegd, je hoeft dit echt niet op die manier te doen.

Maar hoe doe je dit dan wel? Waar ik erg in geloof, is in een natuurlijk en aantrekkelijk aanbod wat bijna vanzelfsprekend volgt op je leerzame content. Je wijze lessen zijn een soort van aanloop naar je aanbod.

Daarnaast laat je je kijker vast een soort van wennen aan je aanbod. Dit kun je doen doordat je hier en daar in je webinar dit aanbod alvast wat dropt en noemt. Er zijn nog meer manieren, in de masterclass geef ik je nog enkele voorbeelden.

Je aanbod noemen, is zeker ook een kwestie van oefenen. Zodat je eraan gewend raakt en dat je het zeg op een luchtige manier. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, alsof je tegen iemand zegt hoe laat het is. Maar dan met flair.

Hopelijk kun je al iets met deze tips en zetten deze je aan tot denken. Als je meer wilt leren, nodig ik je van harte uit voor de gratis masterclass volgende week. Je kunt je hieronder inschrijven.

Zie ik je bij de masterclass?
Juliette