NieuwsbriefSchrijf je hier in


Klantgerichte Copywriting – Dít wil je zeker zeggen

Klantgerichte Copywriting

Goede copywriting is super belangrijk voor je bedrijf.  Vooral ‘Klantgerichte Copywriting’  ofwel copywriting waarin je je klant vertelt wat hij wil horen. Want als je dit doet, gebeurt er simpelweg gezegd iets heel bijzonders:

  • Je trekt juist díe klant aan die veel interesse heeft in jouw aanbod. Precies wat je wilt.
  • Je connect veel sneller met je klant. Je bouwt sneller vertrouwen én een band op wat heel belangrijk is in het (toekomstige) koopproces.
  • Je klant kiest veel sneller voor jou.
  • En je sales, als je dit dan nog zo wilt noemen, is makkelijk en vanzelfsprekend.

Maar wat wil jou klant nou horen? Welke zaken helpen je Copywriting om Klantgericht te communiceren? Ik geef je hieronder 4 leerzame lessen.

#1 – One for you, one for me

De wereld van je klant, draait helaas in eerste instantie alleen maar om hem. Je klant is ook maar een mens. Laat je klant daarom als eerste horen wat jouw product hem gaat opleveren. Houd je, als het om je copywriting gaat, hierbij niet in. Hij wil namelijk graag van je horen hoe jouw product zijn leven compleet gaat veranderen. Hoe dit zijn ondernemerschap makkelijker maakt of hoe hij met minder stress méér succes krijgt. Je wilt hem duidelijk maken dat je product ‘alles’ waard is, in ieder geval veel meer dan het aankoopbedrag. Zelfs jaren later nog.

#2 – Can you feel it?

Je klant wil heel graag weten hoe hij je product in de praktijk gebruikt of toepast. Hij is wat onzeker en wil niet de spreekwoordelijke ‘kat in de zak kopen’. Stel hem daarom gerust :).

Je doet dit door het geven van goede informatie over hoe hij je product toepast, hoeveel tijd het kost, of het makkelijk is om te implementeren en of hij dit (zelf) kan. Nog belangrijker is dat je hem alvast een soort van laat wegdromen over hoe het zal zijn of voelen na het gebruiken of toepassen van jouw oplossing. Zo van eh: ‘Zo zeg, dit is fijn! Dit had ik eerder moeten weten’. Hoe beter hij dit voor zich ziet, hoe sneller hij zal kopen. En dan vooral bij jou. Can you feel it?

#3 – I am gonne make you an offer you can’t refuse

Je klant wil een verpletterend en onweerstaanbaar aanbod van je hebben. Maar hoe doe je dit in je schrijfwerk?
Wat belangrijk is om je te realiseren, is dat je klant nooit precies kan inschatten hoeveel je product waard is en of het een goed product is. Geef hem daarom in je tekst minimaal 3 heel aantrekkelijke redenen waarom hij dít, nú en bij jóu zal aanschaffen. Je kunt je klant dan het beste redenen geven die aansluiten bij de praktische oplossing  waar hij naar zoekt en die jij hem geeft. Geef hierbij de emoties en verlangens weer die hij hierbij heeft. Hier gaat je klant namelijk direct op ‘aan’.

#4 – It’s now or never!

‘It’s now or never’, de King zong het niet voor niets, voegt een vorm van urgentie toe aan je schrijfwerk. Het maakt je lezers gretig en vol verlangen naar wat jij te bieden hebt. Je wordt er vaak wat hebberig van. Ga jezelf maar na ;).

Hieronder staan een aantal voorbeelden waarmee je urgentie toevoegt aan je teksten:

• een beperkte oplage
op=op, limited edition, sla je slag

• een beperkt aantal deelnemers
vol=vol, kom op tijd, pak nu je kans

• een beperkte groep
alleen voor de lezers van mijn nieuwsbrief, vip, exclusief

• een gelimiteerde tijd waarin je iets kunt kopen
geldig tot 20.00 uur vanavond, tot maandag, Cyber Monday offer

• een speciale prijs voor een speciale periode
alléén vandaag, deze zomer, Kerst Korting, Saturday Sale

Een belangrijke tip hierbij; kijk heel goed of en op welke manier dit bij jouw bedrijf en klanten past. Je wilt zeg maar niet ‘verkeerd’  overkomen.

Met veel plezier heb ik je wat op weg geholpen met je klantgerichte copywriting. Waarom? Omdat ik geloof dat ook jíj een hele mooie en grote boodschap hebt die je jouw klanten-wereld in mag sturen 🔥.  Pak deze tips er eens bij als je gaat schrijven. Ik weet zeker dat je hiermee, op jouw manier, je klant veel meer ‘raakt’.

Alle succes en keep on writing!


Schrijf je in voor méér!

Ik stuur regelmatig nieuwsbrieven met waardevolle artikelen en praktische tips zoals de tips van hierboven. Bovendien ontvang je Secret Deals – aanbiedingen die ik alleen aan de abonnees van mijn nieuwsbrief doe. Sta je nog niet op mijn lijst? Schrijf je dan hier in.

Klaar voor Jouw Winnende Webinar?

Overweeg je te starten met webinars of wil je je webinars verder professionaliseren? Zoek je een webinarstrategie waarmee je ‘Jouw Winnende Webinar’ creëert? Zodat je met flair dit online podium pakt? En meer impact, klanten en verkoop hiermee creëert?

Doe dan zeker mee aan dit -tijdelijk- gratis webinar. Hierin ga je de basis van een winnende webinarstrategie ontdekken bestaande uit essentiële stappen zoals een ijzersterke introductie, waardevolle inhoud en een aantrekkelijk aanbod waar je kijker ‘Ja’ tegen zegt.

Volg deze webinarstrategie en je hebt gegarandeerd 80% van je webinar succes in je pocket.

Ik zie ernaar uit je mijn beste kennis en tips & tricks met je te delen. Tot dan!

Kom Clubben!

Dit is jouw Persoonlijke Uitnodiging om deel te nemen aan de exclusieve gratis online OndernemersClub. Waar je kunt sparren, brainstormen, delen en leren met bijna 700 andere ambitieuze ondernemers.

Je bent van harte welkom! Log in op Facebook  en meld je hier aan.