NieuwsbriefSchrijf je hier in


Waarom zou je een webinar geven?

Waarom zou je een webinar geven? Deze vraag krijg ik veel van mijn klanten. Laat ik eens beginnen met vertellen waarom ik het doe. Ik geef webinars omdat het voor mij een mooi online podium zijn waarop ik mezelf en al mijn kennis laat zien. Ik kan er mijn verhaal op een persoonlijke en impactvolle manier vertellen. En mijn kijker (lees: potentiële klant) verder helpen met heel veel waarde. 

En ja, ze zijn succesvol mijn webinars, al zeg ik het zelf :). Waarom? Omdat ik er iedere keer weer enorm van geniet, ik vind het zo leuk om te doen. Bovendien levert ieder webinar nieuwe fans op. Zoals inschrijvers op mijn nieuwsbrief, professionals die mijn gratis e-books downloaden of ondernemers die met me connecten op Linkedin. Allemaal heel belangrijk voor de groei van een bedrijf.

Ieder webinar geeft me ook nieuwe klanten die aan de slag gaan met het aanbod dat ik in dat webinar doe. Ik hoef je niet te vertellen hoe tof dit is ;).  Dit is precies wat ik voor ogen had toen ik  mijn webinars ging opzetten volgens mijn webinarstrategie. Ik zeg je, dit kun jij ook.

Misschien ben je al om en wil je een webinar geven? Of doe je dit al en wil je een scherpe verbeterslag maken gebaseerd op een winnende webinarstrategie? Lees dan zeker door en schrijf je tevens in voor  onderstaande gratis Online Masterclass: ‘Jouw Winnende Webinar’. Hierin geef ik je praktische tips en deel ik de essentiële stappen van een winnende webinarstrategie met je.

Dit is jouw persoonlijke uitnodiging; schrijf je hier in.

Waarom zou jij een webinar geven? 

Je hebt hierboven al gemerkt dat ik wat bevooroordeeld ben als het gaat om webinars. Het levert me dan ook zo veel op persoonlijk en zakelijk gezien!

Hieronder geef ik je 7 goede redenen om een webinar te geven. Deze redenen heb ik trouwens van mijn klanten die ik help met hun webinars. Beslis zelf na het lezen of webinars geven iets voor jou en je bedrijf is.

Hier komen ze; 7 x een goede WebinarReden:

WebinarReden 1 – Je kijker (lees: potentiële klant) kan vanaf elke plek jouw webinar volgen. Op kantoor of thuis aan de keukentafel of op de bank. Dit is natuurlijk hartstikke handig nu we een soort van werknomaden zijn geworden. Het enige dat je kijker nodig heeft, is wifi, een telefoon, laptop of pc én een lekkere bak koffie of thee.

WebinarReden 2 – Als je een webinar-replay aanbiedt, kan je kijker zelf inplannen wanneer hij het webinar wil volgen. In alle rust wanneer hem dit het beste uitkomt. Dit is fijn want dan weet je dat je kijker bewust een moment kiest om mee te doen en er niet zomaar ‘en passant’ is. Ook geef je je kijker dan meerdere mogelijkheden waarop hij kan aanhaken als hij eerder niet kon.

WebinarReden 3 – Een webinar is een super makkelijke manier om snel met je kijker te connecten, ook al is het online. In mijn webinar blijf ik in beeld (na eerst veel oefenen hoor) om goed contact te maken. De kijker ziet dan met hoeveel enthousiasme en energie ik mijn verhaal vertel en waardevolle kennis en praktische tips deel. Ik ben erg voor persoonlijk contact maar ik kan je zeggen dat dit er online het dichtste bij komt.

WebinarReden 4 – Het is reuze makkelijk geworden om je eerste webinar uitzending te maken. De tijd van allerlei technisch gedoe en ingewikkeldheden, ligt ver achter ons. Je kiest de webinar-aanbieder, maakt je webinaromgeving mooi met je kleuren en logo (dit is reuze eenvoudig) en zorgt voor een microfoon en camera. That’s it. Een grote zak geld heb je ook niet meer nodig. En ja, je investering kun je zo terug verdienen. Ik spreek uit ervaring :).

WebinarReden 5 – In je webinar kun je je kijker online laten zien wie je bent op een veel persoonlijkere manier dan in een blog of video. Je kunt je kijker laten ervaren wat je expertise is door waardevolle kennis weg te geven waarmee je hem op weg helpt. Daarbij kun je interactie uitlokken door een poll te doen of een vraag te stellen en in te gaan op wat de kijker in de chat typt. Roep de kijkers op om actief te zijn en mee te doen. Want zodra er een paar zijn die dit doen, volgen er meerderen. Dan krijg je een heel levendige en leerzame uitzending.

WebinarReden 6 – Als je je webinar goed opbouwt, kweek je vertrouwen bij je kijker. Als je een logische opbouw hebt volgens een webinarstrategie mét o.a. waardevolle inhoud, kan je kijker een volgende stap zetten in zijn vertrouwen. En dit is heel belangrijk in een koopproces. Om klant te worden, moet je namelijk eerst vertrouwen hebben in de persoon, het bedrijf en het product dat je wilt kopen. Ga jezelf maar na. Vertrouwen is key. En in je webinar kun je dit vertrouwen versneld opbouwen.

WebinarReden 7 – Een winnend webinar opzetten, is makkelijker dan je nu misschien denkt. Natuurlijk kost het je eerst wat tijd en energie, maar als je dit stap voor stap doet via een webinarstrategie, zul je zien dat je webinar klopt en ook jij een winnend webinar geeft.

Want als ik iets geleerd heb in al mijn webinarervaring, is het dit. Een winnend webinar volgt altijd een webinarstrategie met een aantal essentiële stappen. Deze strategie geeft de logische opbouw die je kijker zoekt; een ijzersterke introductie, waardevolle inhoud en een vanzelfsprekend en passend aanbod. Nee, geen salesy of pusherig aanbod. Maar een aanbod waar je kijker als het ware al op wacht omdat je hier naartoe werkt volgens deze sterke strategie.

Ik hoop dat deze 7 redenen je genoeg inspiratie geven om ook je stap naar webinars te gaan maken. Of om je webinars te verscherpen als je deze al geeft.

Heb je nog vragen? Of zoek je hulp bij een webinar geven, dan weet je me te vinden. Mail of bel me dan.

 

 

 

Direct meer leren over een webinar geven? 

Direct meer leren over een webinar geven? De belangrijkste stappen kennen van een winnende webinarstrategie? Doe dan mee aan de populaire gratis online masterclass ‘Jouw Winnende Webinar’.