NieuwsbriefSchrijf je hier in


Over bloggen gesproken; mijn trillende vinger

Zakelijk Bloggen, ik zou het echt overwegen als ik jou was. Ikzelf blog al lange tijd voor Kleur en mijn klanten met veel succes en plezier.

Ik leerde de fijne kneepjes van het blogvak als hoofdredacteur en content creator van een droomblog met meer dan 100.000 lezers. Wat vond ik het spannend. Met een trillende vinger klikte ik op SEND en ging vervolgens naar buiten. Dan wandelde ik wat of kocht ik een ijsje. Alsof er niets was gebeurd.

Diezelfde trillende vinger heb ik vandaag de dag nog steeds als ik mijn blog verzend. Het startte als iets kleins dit blog van mij, maar is ondertussen erg waardevol voor mijn bedrijf. Het zorgt keer op keer voor nieuwe klanten :). Een zoete beloning kan ik je vertellen.

Ik weet zeker dat jij dit ook voor elkaar kunt krijgen. En veel makkelijker zelfs dan je nu denkt. Ook jouw blog kan je bedrijf veel opleveren. Ja ook een trillende vinger. Maar die neem ik ondertussen voor lief.

Zin om aan de slag te gaan? Informeer dan naar deze eendaagse training.

Voordelen Zakelijk Bloggen

Groeit je bedrijf door te bloggen?

Ja, je bedrijf kan echt een groeispurt maken door je blog. Want door je blog:

  • Laat je zien wat je kunt en bouw je aan je expertpositie;
  • Help je je ideale klant op weg, wat je sympathiek maakt;
  • Ben je meer online aanwezig en zichtbaarder voor je publiek;
  • Is je bedrijf beter vindbaar op Google;
  • Ben je met je slimme inhoud een problem solver, precies wat je wilt;
  • Trek je meer verkeer naar je website;
  • Leren je klanten je sneller kennen, super belangrijk in een koopproces;
  • Etc, etc.

Kortom, ja zakelijk bloggen kan je bedrijf enorm helpen groeien!

Krijg je met bloggen sneller klanten?

Absoluut, ik weet dit uit eigen ervaring en hoor dit van klanten terug. Als je vaker blogt en langskomt, zien je klanten je sneller als de go-to-expert.  Als je dan ook nog eens waardevolle tips weggeeft, gaat dit proces van -aftasten naar kopen- nog sneller. En krijg je bij je klant een top-of-mind positie. Dat wil zeggen dat hij aan je denkt als hij een probleem heeft, waarvoor jij een oplossing voor hebt. Super tof toch?

Kun je nou echt van lezers, kopers maken?

Bloggen is een manier om snel en tegelijkertijd intensief te connecten met je ideale klant. Vooral als je blogt over zaken waar hij ’s -nachts van wakker van ligt. En al helemaal als jij daar dan in je blog dan de oplossing voor geeft. Dit werkt als een speer. Want zeg eens, daar zou jij toch ook blij van worden?

Wat je dan wel moet doen in je blog is er een slim en logisch aanbod aan koppelen. En je lezer uit te nodigen om op dit aanbod in te gaan. Ik merk keer op keer dat dit werkt.

Wat is het geheim van goed Zakelijk Bloggen?

Het geheim van goed zakelijk bloggen is dat je nooit start met het schrijven zelf. Natuurlijk blog je om waarde weg te geven, te laten zien waar jij goed in bent, beter vindbaar en zichtbaar te zijn en je ideale klant verder te helpen. Right? Maar je blogt ook omdat je in the end meer klanten en omzet wilt. Daarom start je met je bedrijf en je aanbod bij ieder blog en niet met het schrijven van dat blog zelf.

Vragen of opmerkingen? Met mij samen je Blog en Content opzetten? Mail me dan!