NieuwsbriefSchrijf je hier in


6 Tips voor een Super Aantrekkelijk Product

aantrekkelijk product

 

Een super aantrekkelijk product. Waar klanten voor snel voor ‘vallen’. Wie wil dat nou niet? Maar wat maakt een product nou eigenlijk  aantrekkelijk?  In dit blog lees je 6 waardevolle tips.

Tip 1 – de ER

Het maakt het leven of ondernemen altijd eenvoudiger, beter, sneller, groter, dromeriger, leuker, fijner, goedkoper, efficiënter, groter, interessanter, waardevoller, overvloediger, rijker, lekkerder, amusanter, spannender, smeuïger en nog veel meer –ERs.

Zeg eens, welke -ER past bij jouw product?

Tip 2 – The large promise

Het is fantastisch! Het zorgt er namelijk voor dat jouw Big Dream uitkomt en heeft altijd een large promise.

  • Je tanden worden niet alleen witter, maar je ontmoet ook de vrouw of man van je dromen.
  • Je zet je marketingstrategie op en maakt een marketingplan zodat je weet wat jij aan marketing gaat doen. En creëert hiermee eindelijk jouw droombedrijf. Met een doorlopende stroom aan impact en inkomen, ook als jij andere dingen aan het doen bent. Aan de slag met jouw marketing jaarplan? Schrijf je dan in voor mijn waardevolle gratis online masterclass ‘Jouw Succesvolle Marketing Jaarplan’? Hierin ontdek je hoe je de basis opzet voor jouw jaarplan maakt.

Tip 3- Probleemoplosser

Het lost een probleem op. En het liefst een heel groot en urgent probleem. Eigenlijk had je klant dit al veel eerder moeten weten of doen. Geen moment voor hem te verliezen dus.

Welke probleem los jij op voor je klant? En met welk resultaat?

Tip 4 – Stap voor Stap

Het heeft een duidelijke methode of opzet. Zoals een aantal stappen, vaste modules of een tijdspanne. Hoe duidelijker je hierin bent en hoe meer je klant het pad naar zijn Big Dream (tip 2) kan visualiseren, hoe makkelijker het voor hem wordt om te kopen.

Tip 5 – Het beste van het beste!

Het aller, aller belangrijkste is waardevolle inhoud. Denk iedere keer weer heel goed na over wat het meest van waarde is voor je klant en geef dit. Waar maakt het hart van jouw klant een sprongetje van? Hoe wordt jouw product het beste?

Tip 6 – What’s in a name? Everything!

Besteed tijd aan de naam van je product. Een smashing productnaam is een absolute must. De naam van je product is het eerste waar je klant naar  kijkt en het beste onthoudt (ja echt waar). Dus hier wil je indruk mee maken.

Tot slot nog een paar krabbels over producttitels (in mijn coachingsprogramma komt dit ruim aan bod):

  • Zet het resultaat in een titel;
  • Zorg dat de titel helder en duidelijk is;
  • Verwerk  een belofte en hoop in je titel;
  • Werk met cijfers of lijstjes.

Doe je voordeel met deze tips en toets meteen of jouw product ook super aantrekkelijk is.

Vragen of opmerkingen? Hulp nodig bij de ontwikkeling of het op de markt zetten van jouw product? Je weet me te vinden.

 

Juliette van Marketingbureau Kleur uit Den Bosch is Expert in GroeiMarketing en Marketingplannen voor ZZP & MKB. Zij helpt als coach of adviseur jouw bedrijf naar meer succes. Juliette heeft ruime ervaring als ondernemer en marketeer; van een kort advies met krabbels op een servet tot internationale miljoenenplannen. Zij voelt zich het beste thuis bij ondernemers en professionals uit de zakelijke dienstverlening die ambitieus, gedreven en doelgericht zijn én hun mouwen op willen stropen.

PS Ken je de OndernemersClub al? Met meer dan 650 Clubbers praten we over ondernemerschap en marketing. Come join us!