NieuwsbriefSchrijf je hier in


Schrijven als een expert

schrijven als een expert

Ik twijfel er niet aan dat ook jij iets unieks te brengen hebt. Exclusieve ervaring, waardevolle kennis of wellicht een unieke manier van werken? Profileer je dan ook zo; als een expert. Maar hoe doe je dit? Hoe zet je bijvoorbeeld je schrijfwerk in om je expertisestatus te versterken? Hieronder geef ik je 3 waardevolle tips om te leren schrijven als een expert. 

Bescheidenheid siert de mens, maar niet de ondernemer zeg ik altijd. Als ondernemer mag je jezelf juíst laten zien en presenteren als de beste, de expert. Want expertise is wat je klant graag wil en de reden waarom hij voor jou kiest. Ga jezelf maar na, jij hebt toch ook geen trek in second best?

Hiernaast levert expert zijn nog veel meer op. Het kan je business enorm boosten weet ik uit ervaring. Zo geeft een sterkere expertstatus je:

  • Sneller en makkelijker klanten, die enthousiast op jóu afkomen
  • Makkelijkere verkoop en omzet zonder dat je het gevoel hebt te ‘leuren’
  • Hogere verdiensten en prijzen omdat je het waard bent en nog fijner, je klant snapt volledig dat je dit waard bent
  • Beter gevulde trajecten, evenementen, workshops, trainingen én bankrekening :).

Dit zijn maar een aantal mooie voorbeelden van hoe expert zijn dingen makkelijker voor je klant en je bedrijf maken. Maar helaas, expert ben je echter niet van de een op andere dag. Maar daar kun je stap voor stap aan werken met je marketing. Daarna is het alleen maar een kwestie van wat tijd waarin je laat zien dat jíj de expert bent en je klant inziet dat hij jou nodig heeft.

Schrijven als een expert

Er zijn vele manieren om met je marketing gericht te werken aan je expertstatus. Een daarvan licht ik in dit blog toe; ik geef je 3 tips over hoe je kunt schrijven als een expert. En wil je weten hoe je je hele marketing inzet om je expertstatus uit te dragen? Dan tip ik je graag op mijn VIP Marketingtraject ‘Jouw Marketingplan Next Level’.

Schrijven kun je offline en online. Ik adviseer je beiden te doen. Of in ieder geval aandacht te besteden aan online. Want online kun je een heel groot expertpodium voor jezelf creëren. Online zit namelijk een enorm vliegwiel, ook voor jouw bedrijf.

In je schrijfwerk kun je bij uitstek laten zien waar jij heel goed, lees: expert, in bent. Daar laat je je kennis zien en help je tegelijkertijd je klant op weg. Maar hoe je dit? Waar schijf je over? En hoe schrijf je dan? Hieronder 3 waardevolle tips die je op weg helpen te schrijven als een expert.

Tip 1 – Ja balen zeg, maar ik heb de oplossing voor je!

Schrijf over zaken waar jij veel van weet; jouw business én tegelijkertijd de oplossing voor het probleem van jouw klant. Confronteer je klant met zijn probleem en reik hem de reddende hand;  jouw goede tips en handvatten met aansluitend jouw aanbod. Ja dat mag, sommige klanten willen namelijk graag gelijk aan de slag met jouw product of dienst na je tips. Schroom dus niet je aanbod te noemen (net zoals ik hierboven doe).

Tip 2 – Schrijf echte expert dingetjes

  • Geef stappen, handvatten, advies en antwoorden, jíj hebt de oplossing
  • Haal andere bronnen of experts aan en zegt wat je er goed aan vindt
  • Laat business cases zien waarin de trap: probleem, oplossing en resultaat aan de orde komt
  • Houd KISS aan – keep it stupid simpel- informatief maar praktisch en behapbaar
  • Geef goede eye-openers die je lezer een -AHA- moment geeft, dan onthoudt hij je het beste

Tip 3 – Wat vind jij daar nou van? 

Deel in je schrijfwerk je mening of visie. Laat je klant zien wat jij nou eigenlijk van iets vindt en verstand van heb. Zoals of je het wel of niet goed vindt, of je het gebruikt, of je het geprobeerd hebt maar toch iets anders adviseert. Hier gaat je klant van ‘aan’. Tegelijkertijd kun je je hiermee onderscheiden, bij jouw geen snelle of makkelijke hap, maar bij jou valt echt iets te halen!

Nou expert, ik hoop dat je deze tips gaat gebruiken. En wil je meer weten of persoonlijk advies? Nodig jezelf dan uit voor een vrijblijvend gesprek. Je bent van harte welkom dat weet je.

Tot gauw!

Juliette Marketingbureau Kleur

Ken je mijn gratis e-book ‘Makkelijke Marketing’ al? Dit is een heel mooi voorbeeld van hoe ik mijn expertise laat zien in mijn schrijfwerk. Enneh met succes, bloos, in de eerste week dat dit online ging, is het 175 keer gedownload :).