NieuwsbriefSchrijf je hier in


Hoe jij je ondernemersdoelen wél behaalt

ondernemersdoelen

Een nieuw jaar met nieuwe ondernemersdoelen, ik vind het heerlijk. Het voelt voor mij altijd als een soort van  beloftevolle nieuwe start. Voor jou ook?

En zeg eens, heb jij ook goede voornemens gemaakt? Wat wil jij privé graag voor elkaar krijgen? En als ondernemer? Wat zijn je ondernemersdoelen voor  het komende jaar?

Ik ben fan van doelen stellen. En mocht je dit wat saai vinden klinken, doelen stellen is voor mij niets anders dan werken aan hetgeen je wilt bereiken. Hoe mooi is dat?

Zo kun je als ondernemer jouw ondernemersdoelen opstellen over bijvoorbeeld de manier waarop jij wilt werken, wat je werktijden zijn, waar je werkt, wat je aanbod is en wie jouw ideale klant is. Nog uitdagender zijn je doelen over de impact die je wilt maken en naar welke omzet je koerst. Hier raak ik altijd enorm geïnspireerd van. Jij ook?

Waarom ondernemersdoelen stellen?

Er zijn tal van redenen waarom ik geloof in ondernemersdoelen stellen. Wat ik zelf keer op keer ervaar, is dat een doel zorgt voor:

  • Richting en focus – je weet waar je naartoe werkt. En dit is heel erg plezierig, vooral als je moeilijkere tijden hebt of er veel afleiding is.
  • Acties! – als je je doel opschrijft, denk je vaak al na over wat je ervoor gaat doen, wat je volgende stappen zijn. Probeer het maar eens. En bedenk dat iedere stap die je neemt, ook die kleine stapjes, je dichter bij jouw doel gaan brengen.
  • Helderheid – als je een doel hebt, weet je beter wat je wel of niet gaat doen om dit doel te behalen. Je werkt veel gerichter naar een bepaald punt toe. Ook kun je als je met doelen werkt beter meten of je op koers ligt.
  • Passie – als je een (sub)doel behaalt, gaat je innerlijke vuurtje nog harder branden. En met passie gaat nou eenmaal alles makkelijker en beter.
  • Streven en ambitie – dit punt ervaar ik altijd sterk. Doelen stellen daagt me uit en laat me realiseren dat er nog veel meer mogelijk is. The sky is the limit, ook voor jou!
  • Accountability – een tof doel, daar wil je toch niet meer onderuit komen?
  • Blijdschap – sommige doelen raken een sterk verlangen en maken me blij :). Ik weet zeker dat jij ook van zulke doelen hebt.

Doelen zelf stellen is niet zo’n moeilijke eerste stap. Je zet de intentie, krijgt er een big smile van en Yes daar ga je! Je eraan houden is vaak lastiger vooral als je dagelijkse leven weer begint. En, dit voel je al aankomen, er gebeurt dit, iets anders vraag je aandacht, probleem A komt om de hoek kijken of feest B en binnen de kortste keren word je door de waan van de dag ingehaald.

Ineens lijken je doelen heel ver weg. Je vraag je af: “Komt dit nog goed? Hoe doen anderen dit?” Maar hoe komt dit nou? En hoe maak je de kans groter om jouw ondernemersdoelen wél te bereiken?

Hoe je jouw ondernemersdoelen wél bereikt

Wat je enorm gaat helpen jouw doelen wel te bereiken, is een (doelen)plan van aanpak met vervolgstappen en acties. Een systeem of routine waarin je vastlegt hoe je je doel gaat bereiken. Want een doel, dat is een droom met een actieplan zeg ik altijd.

Het verschil tussen wel of niet dichterbij je doel komen, zit ‘m vooral in je vervolgstappen en acties én het vastleggen ervan in een plan van aanpak. Maar ook in het daadwerkelijk gaan uitvoeren van deze vastgelegde vervolgstappen en acties. Enneh, starten met je acties kan natuurlijk direct, je hoeft niet te wachten tot morgen!

Als je dit doet, garandeer ik je dat de kans veel groter is dat je echt aan de slag gaat en veel sneller meters maakt, zeker als je ook je voortgang nog eens goed bijhoudt om bij te kunnen sturen of versnellen.

Ontdekken hoe zo’n plan slim en handig opzet? Schrijf je dan in voor mijn gratis Online Masterclass ‘Jouw Succesvolle Marketing Jaarplan’.

 

Extra tips

Makkelijker gezegd dan gedaan? Zeker, maar aan de slag gaan, is de beste tip die ik je kan geven. Ga het gewoon doen! En omdat ik graag wil dat dit je gaat lukken, krijg je hieronder extra tips. Doe er je voordeel mee.

  • Zet je marketingacties op nr 1 als jouw goede voornemen een succesvol bedrijf is.
  • Kies een marketingaanpak voor een bepaalde periode zoals een jaarstrategie en ga daar dan voor. Blijf niet van alles uitproberen en constant veranderen. Hap Snap Marketing brengt je bedrijf niet echt verder en is bovendien erg vermoeiend.
  • Spreek met jezelf af te meten op bepaalde momenten, bijvoorbeeld iedere week of maand. Laat je tussentijds niet afleiden. Je gaat op het meetmoment wel inzien wat je te doen hebt.
  • Maak je plan van aanpak ‘eigen’. Daarmee bedoel ik dat je niet zelf het wiel hoeft uit te vinden, jij hebt andere kwaliteiten ;), maar dat je een eigen draai geeft aan een plan, aanpak of systeem.
  • Neem de tijd en geniet van je ondernemersreis!
  • En het aller, allerbelangrijkste: actie in de taxi!

Aan de slag!

Hulp of advies nodig? Dat kan. Schrijf je in voor mijn gratis online live training ‘maak jouw marketing jaarplan’. Deze waardevolle tips steek je mooi in je zak.

Klaar voor jouw reuzensprong

Schrijf je dan in voor het VIP marketingtraject waarin je samen met mij intensief en 1 op 1 aan de slag gaat met jouw bedrijf; van strategie naar marketing actieplan. Lees hier meer. 

 

Ik wens je een heel succesvol jaar!

Juliette van Marketingbureau Kleur uit Den Bosch is Expert in GroeiMarketing en Marketingplannen voor ZZP & MKB. Zij helpt als coach of adviseur jouw bedrijf naar meer succes. Juliette heeft ruime ervaring als ondernemer en marketeer; van een kort advies met krabbels op een servet tot internationale miljoenenplannen. Zij voelt zich het beste thuis bij ondernemers en professionals uit de zakelijke dienstverlening die ambitieus, gedreven en doelgericht zijn én hun mouwen op willen stropen.

 

Overweeg je te starten met webinars of wil je deze professionaliseren? 

Overweeg je te starten met webinars of wil je je webinars verder professionaliseren? Zoek je een webinarstrategie waarmee je ‘Jouw Winnende Webinar’ creëert? Zodat je met flair dit online podium pakt? En meer impact, klanten en verkoop hiermee creëert?

Doe dan zeker mee aan dit -tijdelijk- gratis webinar. Hierin ga je de basis van een winnende webinarstrategie ontdekken bestaande uit essentiële stappen zoals een ijzersterke introductie, waardevolle inhoud en een aantrekkelijk aanbod waar je kijker ‘Ja’ tegen zegt.

Volg deze webinarstrategie en je hebt gegarandeerd 80% van je webinar succes in je pocket.

Ik zie ernaar uit je mijn beste kennis en tips & tricks met je te delen. Tot dan!

 

PS Dit webinar is voor ambitieuze ondernemers zoals jij die vooruit willen. Als je je inschrijft voor dit webinar, ga ik ervan uit dat je erbij bent of jezelf op tijd afmeldt zodat ik je plek aan iemand anders kan geven.